Polhus – Yleiset ehdot

1 Tietoa meistä ja näistä ehdoista. 

1.1 Mitä nämä ehdot pitävät sisällään. Nämä ovat ne ehdot, joilla Polhus Aktiebolag ("me" tai ”Polhus”) toimittaa sinulle tuotteita (mukaan lukien ne, jotka tilaat verkkosivustoltamme: https://www.polhus.fi/). Näitä ehtoja sovelletaan sekä tavaroiden että palveluiden toimitukseen, paitsi jos niitä on täsmennetty sovellettavaksi jompaankumpaan. Toimittamamme tavarat voivat olla joko taloja (kuten mökkejä, puutarhamökkejä ja saunoja), tai muita tavaroita (kuten puisia porealtaita tai lisävarusteita).  

1.2 Miksi sinun pitäisi lukea nämä ehdot. Lue nämä ehdot huolellisesti ennen kuin lähetät tilauksesi meille. Näissä ehdoissa kerrotaan, keitä me olemme, miten toimitamme tuotteita sinulle, miten sinä ja me voimme muuttaa tai päättää tämän sopimuksen, mitä tehdä ongelmatilanteissa ja muuta tärkeää tietoa. Jos olet sitä mieltä, että näissä ehdoissa on virhe tai jos sinulla on kysyttävää niistä, ota meihin yhteyttä. 

1.3 Näiden ehtojen uusin versio on saatavilla verkkosivuillamme. Voimme ajoittain päivittää yleisiä sopimusehtojamme (mutta tilaukseesi sovelletaan tilauksen lähettämispäivänä voimassa olevia ehtoja). Uusin versio näistä ehdoista on saatavilla verkkosivustollamme osoitteessa https://www.polhus.fi/yleiset-ehdot-i-16. Vahvistamme tilauksen ja keskeiset tiedot sinulle myös kirjallisesti tilauksen tekemisen jälkeen. 

1.4 Tarjoamme tuotteitamme ja palveluitamme vain yli 18-vuotiaille kuluttajille, jotka tilaavat tavaroita ja palveluita Suomessa sijaitsevaan osoitteeseen. Jos et ole kuluttaja, ota meihin yhteyttä jäljempänä kohdassa 2.2 ilmoitetulla tavalla, jos haluat tilata meiltä tavaroita tai palveluita. 

2 Tietoa meistä ja siitä, miten meihin voi ottaa yhteyttä.

2.1 Keitä me olemme. Olemme Polhus Aktiebolag, Ruotsissa rekisteröity yritys, jonka virallinen osoite on Djäknegatan 31, 211 35 Malmö (Y-tunnus 556624-0296). Suunnittelemme ja myymme puutaloja (kuten puutarhamökkejä, saunoja, puutarhahuoneita ja leikkimökkejä).  

2.2 Miten meihin voi ottaa yhteyttä. Voit ottaa meihin yhteyttä soittamalla asiakaspalvelutiimimme numeroon  027 249 777 tai kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen info@polhus.fi tai rekisteröidyssä toimipaikassamme (joka on mainittu edellä kohdassa 2.1). 

2.3 Miten voimme ottaa sinuun yhteyttä. Jos meidän on otettava sinuun yhteyttä, teemme sen puhelimitse tai kirjeitse sähköpostiosoitteeseen tai postiosoitteeseen, jonka annoit meille tilauksessasi. 

2.4 "Kirjallisesti" sisältää sähköpostit. Kun käytämme näissä ehdoissa sanoja "kirjallisesti" tai "kirjoitettu", tämä sisältää sähköpostit. 

3 Miten hallinnoimme tilaustasi. 

3.1 Hyväksymme tilaukset vasta, kun olemme tarkistaneet ne. Hyväksymme tekemäsi tilauksen (riippumatta siitä, olemmeko aiemmin antaneet siitä tarjouksen), kun otamme sinuun yhteyttä tilauksen hyväksymiseksi. Tällöin sinun ja meidän välillemme syntyy sopimus. 

3.2 Joskus hylkäämme tilauksia. Joskus hylkäämme tilauksia esimerkiksi seuraavista syistä: 

(a) tuote on yllättäen loppunut varastosta,  

(b) sijaitset toimitusalueidemme ulkopuolella (kuten verkkosivustollamme ilmoitetaan); 

(c) reitti toimitusosoitteeseesi ei sovellu raskaille kuormille ja/tai ei kestä tilaamiesi tuotteiden toimitustapaa tai kantavuutta;  

(d) me olemme hinnoitelleet tuotteen väärin ja hinnoitteluvirhe on ilmeinen ja selkeä, ja kun sinun olisi kohtuudella pitänyt tunnistaa se virheelliseksi hinnoitteluksi.  

Jos näin tapahtuu, ilmoitamme siitä sinulle mahdollisimman pian ja palautamme maksamasi summat. 

3.3 Nämä ovat ainoat sopimukseen sovellettavat ehdot. Kaikki tarjoukset tehdään ja hyväksytään näiden ehtojen mukaisesti. Mitään muita ehtoja ei sovelleta kanssamme tekemääsi sopimukseen. Näiden ehtojen lisäksi sinun ja meidän välisiin oikeustoimiin sovelletaan pakottavan lainsäädännön lisäksi Suomen kuluttajansuojalakia (38/1978). 

4 Hinnat

4.1 Verkkosivustomme kautta tehdyt tilaukset: 

(a) Hinta näkyy verkkosivuillamme. Kun ostat tuotteen verkkosivustoltamme, tuotteen hinta (joka sisältää arvonlisäveron) on tilaussivuilla tilauksen tekemisen yhteydessä ilmoitettu hinta. Pyrimme kaikin kohtuullisin keinoin varmistamaan, että sinulle ilmoitetun tuotteen hinta on oikea. Katso kuitenkin alalauseke (b), jos huomaamme, että tilaamasi tuotteen hinnassa on virhe. 

(b) Mitä tapahtuu, jos hinta on ilmoitettu väärin. On aina mahdollista, että parhaista yrityksistämme huolimatta osa myymistämme tuotteista on hinnoiteltu väärin. Tarkistamme yleensä hinnat ennen tilauksen hyväksymistä, joten jos tuotteen oikea hinta tilauspäivänäsi on alhaisempi kuin ilmoittamamme hinta tilauspäivänäsi, veloitamme alhaisemman hinnan. Jos tuotteen oikea hinta tilauspäivänäsi on korkeampi kuin sinulle ilmoitettu hinta, otamme sinuun yhteyttä saadaksesi ohjeet ennen kuin hyväksymme tilauksen. Jos hyväksymme ja käsittelemme tilauksesi, jossa hinnoitteluvirhe on ilmeinen ja selvä ja jonka olisit kohtuudella voinut tunnistaa virheelliseksi hinnoitteluksi, voimme purkaa sopimuksen, palauttaa sinulle kaikki maksamasi summat ja vaatia sinulle toimitettujen tavaroiden palauttamista. 

4.2 Kun annamme sinulle tarjouksen: Jos olemme antaneet sinulle tarjouksen, tarjous on voimassa 14 päivää tarjouksen antamispäivästä (ellei toisin mainita). Jos et tilaa kyseistä tuotetta tai kyseisiä tuotteita tämän ajan kuluessa, tarjouksen voimassaolo päättyy, ellemme toisin ilmoita (ja jos näin on, annamme sinulle pyynnöstä uuden tarjouksen). 

4.3 Hinnat eivät sisällä toimituskuluja, ellei toisin mainita. Tarjoamme ilmaisen toimituksen kaikille yli 99 euron ylittäville tilauksille, jotka toimitetaan Suomen sisällä (alle postinumeron 93000). Kaikissa muissa tapauksissa ilmoitamme sinulle toimituskulut tilausprosessin aikana, lukuun ottamatta sitä, että jos toimitusosoitteesi on saarella, jonne ei ole kiinteää tieyhteyttä, ylimääräiset toimituskulut voivat olla maksullisia. Ilmoitamme sinulle näistä lisäkustannuksista tilauksen tekemisen jälkeen; jos kuitenkin haluat tietoa kustannuksista ennen tilauksen tekemistä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme kohdassa 2.2 annetulla tavalla, niin selvitämme kustannukset ja ilmoitamme ne sinulle. 

4.4 Sovelletaan maihin, joissa on käytössä tietullimaksut: Hinnat eivät sisällä tuotteen toimituksen yhteydessä perittäviä tietullimaksuja. Toimituksen aikana aiheutuneet tietullimaksut laskutetaan sinulta toimituksen jälkeen; siirrämme kuitenkin nämä kustannukset sinulle vain silloin, kun toimitusosoitteeseen ei ollut mahdollista päästä ilman tietullimaksuja.  

4.5 Siirrämme arvonlisäveron korotukset eteenpäin. Jos arvonlisäverokanta muuttuu tilauspäivämäärän ja tuotteen toimituspäivämäärän välisenä aikana, mukautamme maksamaasi arvonlisäverokantaa, ellet ole jo maksanut arvonlisäveroa kokonaisuudessaan ennen kuin arvonlisäverokannan muutos tulee voimaan. 

5 Maksaminen  

5.1 Miten ja milloin sinun on maksettava: 

(a) Kun teet tilauksen verkkosivujemme kautta. Sinua pyydetään valitsemaan maksutapa ja antamaan tarvittavat maksutiedot tilausprosessin aikana. Hyväksymme maksun alla olevassa taulukossa esitetyillä tavoilla.

Maksutapa 

Milloin otamme maksun vastaan 

(i) Pankki- tai luottokortti (Mastercard tai Visa).  

Jos maksat tavoilla (i)-(iv), otamme maksun sinulta vastaan, kun hyväksymme tilauksesi. 

(ii) PayPal (jos valitset tämän maksutavan, tutustu myös PayPalin tarjoamiin ehtoihin, jotka ovat voimassa sinun ja PayPalin välillä - me emme ole vastuussa maksujärjestelyistäsi PayPalin kanssa). 

(iii) Trustly-suoramaksut, jolloin sinun on valittava pankkisi ja kirjauduttava sinne, valittava tili, jolta haluat maksaa, ja vahvistettava maksu haluamallasi tunnistautumismenetelmällä (jos valitset tämän maksuvaihtoehdon, sinun on myös tutustuttava Trustlyn toimittamiin ehtoihin, jotka ovat voimassa sinun ja Trustlyn välillä - me emme ole vastuussa maksujärjestelyistäsi Trustlyn kanssa). 

(iv) Svea (jos valitset tämän maksuvaihtoehdon, tutustu myös Svean toimittamiin ehtoihin, jotka ovat voimassa sinun ja Svean välillä - me emme ole vastuussa maksujärjestelyistäsi Svean kanssa). 

Kun maksat Svean kautta, saat laskun tilauksen lähettämisen yhteydessä. Maksat tällöin laskun hyväksytyn maksutavan kautta.   

(vi) Ennakkomaksuvaihtoehto, jossa lähetämme sinulle sähköpostiviestin, joka sisältää maksutiedot sähköpostiosoitteeseesi sinä päivänä, kun hyväksymme tilauksesi. Jos valitset tämän vaihtoehdon, maksat meille pankkisiirrolla antamiemme tietojen perusteella. 

Kun maksat tällä menetelmällä, otamme maksun vastaan, kun siirrät maksun summan käyttäen tietoja, jotka olemme vahvistaneet sinulle sähköpostissamme. Jos et siirrä koko summaa meille 45 päivän kuluessa tämän sähköpostin vastaanottamisesta, peruutamme tilauksesi (ellei toisin ole kirjallisesti sovittu). 

(b) Kun annamme sinulle tarjouksen. Jos ostat tuotteita sen jälkeen, kun olemme antaneet tarjouksen, lähetämme sinulle tilausvahvistuksen. Tämän jälkeen voit maksaa millä tahansa edellä kohdissa (i)-(v) mainituista maksutavoista. Lähetämme sinulle laskun sinä päivänä, jona hyväksymme tilauksesi. Sinun on maksettava tämä lasku 45 päivän kuluessa laskun päiväyksestä, ellei toisin ole kirjallisesti sovittu.  

5.2 Veloitamme viivästyskorkoa myöhästyneistä maksuista. Jos emme pysty perimään maksua, jonka olet meille velkaa eräpäivään mennessä (eikä tämä johdu ylivoimaisesta esteestä, kuten maksuliikenteen keskeytymisestä), veloitamme viivästyneelle määrälle korkoa Suomen korkolaissa (633/1982) säädetyn korkokannan ja tavan mukaisesti. Korkoa kertyy eräpäivästä siihen päivään asti, jolloin viivästynyt määrä on tosiasiallisesti maksettu, joko ennen tuomiota tai sen jälkeen. Maksat meille koron yhdessä erääntyneen määrän kanssa. 

5.3 Veloitamme sinua, jos et anna meille tarvitsemiamme tietoja. Voimme veloittaa sinulta lisämaksuja, jos: 

(a) et anna meille pyytämiämme tietoja siitä, miten pääsemme kiinteistöösi toimitusta, asennusta tai palvelujen tarjoamista varten; 

(b) olet antanut meille väärän toimitusosoitteen; 

(c) toimitusosoitteesi olosuhteet tai reitti sinne eivät täytä vaatimuksia, joista ilmoitamme sinulle etukäteen (katso erityisesti kohdissa 7.3 ja 7.4 esitetyt toimitusvaatimukset);  

(d)et ole käytettävissäsi tilauksesi purkamiseen päivänä, jolloin pyydät meitä toimittamaan sen; tai 

(e) jos et tee kanssamme sovittuja asennusta valmistelevia töitä.  

Saatamme esimerkiksi joutua toimittamaan tuotteet uudelleen toisella ajoneuvolla tai lisähenkilöstön voimin tai siirtämään palveluiden aikataulua.  

6 Tuotteemme 

6.1 Tuotteet ja piirustukset voivat poiketa hieman kuvista. Tuotteen todellinen väri ei välttämättä vastaa täysin laitteessasi tai markkinoinnissamme esitettyä väriä, ja sen pakkaus voi olla hieman erilainen. Lisäksi verkkosivustollamme ja/tai muissa markkinointimateriaaleissa esitettyjen käyttöohjeiden ja piirustusten kuvat ovat vain havainnollistavia, ja ne voivat poiketa tuotteeseesi sovellettavista käyttöohjeista ja piirustuksista. Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia käyttöohjeisiin ja piirustuksiin milloin tahansa, ja mökin kokoamista koskevat sijaintimerkinnät voivat vaihdella eri tuote-erien välillä. Oikea piirustus ja/tai käsikirja tuotteellesi toimitetaan tuotteesi mukana, ja sinun tulee luottaa ainoastaan toimitukseen sisältyvään piirustukseen ja/tai käsikirjaan. 

6.2 Olet vastuussa siitä, että mittauksesi ovat täsmälliset. Jos me valmistamme tai toimitamme tuotteen antamiesi mittojen mukaan, olet vastuussa siitä, että nämä mitat ovat oikeat. Saat tietoa ja vinkkejä mittausten tekemisestä ottamalla meihin yhteyttä puhelimitse 027 249 777 tai osoitteeseen info@polhus.fi.  

6. 3 Olet vastuussa tuotteiden säilytyksestä niiden toimituksen jälkeen. Emme vastaa vahingoista (kuten homevaurioista), jotka johtuvat virheellisestä tai epäasianmukaisesta varastoinnista toimituksen jälkeen tai sen jälkeen, kun tuote on koottu. Toimitamme varastointiohjeet toimituksen mukana, ja sinun on varastoitava tuotteet näiden ohjeiden mukaisesti. Voit myös tutustua tuotteitasi koskeviin varastointitietoihin täällä.

Sinun on säilytettävä toimituksen mukana tuleva pakkausseloste. Siinä ilmoitetaan valmistuspäivämäärä ja niiden pakkaajien nimet, jotka suorittivat tuotteesi laatutarkastuksen ennen sen lähtöä varastostamme. On tärkeää, että säilytät sen, sillä sen tietoja tarvitaan, jos tuotteesi kanssa ilmenee ongelmia. 

6.4 Sinun on säilytettävä toimituksen mukana tuleva pakkausseloste. Siinä ilmoitetaan valmistuspäivämäärä ja niiden pakkaajien nimet, jotka suorittivat tuotteesi laatutarkastuksen ennen sen lähtöä varastostamme. On tärkeää, että säilytät sen, sillä sen tietoja tarvitaan, jos tuotteesi kanssa ilmenee ongelmia. 

7 Toimitus 

7.1 Minne toimitamme. Toimitamme tuotteet siihen toimitusosoitteeseen, jonka annat meille tilausprosessin aikana. Huomaa kuitenkin, että toimitus osoitteeseen, joka sijaitsee saarella, jolla ei ole kiinteää tieyhteyttä, voi aiheuttaa ylimääräisiä toimituskuluja (katso lisätietoja kohdasta 4.3 edellä). Jos osoitteesi sijaitsee tällaisella saarella, voit sen sijaan valita, että tilauksesi toimitetaan saarta lähimpänä olevaan mantereen satamaan. Tällöin olet kuitenkin vastuussa tuotteen kuljettamisesta satamasta osoitteeseesi, emmekä ole vastuussa tuotteiden vahingoittumisesta tai katoamisesta sen jälkeen, kun olemme toimittaneet ne satamaan. Jos teet tilauksen paikkaan, johon emme voi toimittaa tuotteita, hylkäämme tilauksesi ja palautamme sinulle kaikki maksamasi summat. 

7.2 Kun toimitamme tuotteita. 

(a) Toimitukset voidaan tehdä erissä, jos olet tilannut lisävarusteita. Joitakin tarvikkeita toimittavat ulkopuoliset toimittajat, emmekä voi taata, että nämä tarvikkeet toimitetaan samaan aikaan ja samana päivänä kuin meidän toimittamamme tuotteet. Ilmoitamme sinulle tilausprosessin aikana, jos tilaukseesi sisältyy jokin näistä lisävarusteista. Jos olet tilannut lisävarusteita, jotka toimittaa ulkopuolinen toimittaja, kyseinen toimittaja ilmoittaa sinulle arvioidun toimitusajan. 

(b) Kun Polhus toimittaa tuotteita. Jos olet tilannut tavaroita, jotka Polhus toimittaa itse (eikä tavaroita, jotka ulkoiset toimittajat toimittavat - katso kohta 7.2(a) edellä), ilmoitamme sinulle arvioidun toimituspäivän tilausprosessin aikana.  

(c) Kun Polhus tarjoaa asennuspalveluja (jos olet tilannut niitä). Jos olemme sopineet tarjoavamme sinulle asennuspalveluja, ilmoitamme sinulle tilausprosessin aikana, milloin tarjoamme niitä.  

7.3 Toimituksen edellytyksenä olevat ehdot.  

(a) Miten toimitamme tavarat. Toimitusajoneuvomme ajaa mahdollisimman lähelle toimitusosoitettasi tehdäkseen toimituksen. Valitettavasti emme voi kuljettaa tavaroita kiinteistöllesi, ja toimituksen yhteydessä tapahtuvaan purkamiseen kuuluu yleensä tavaroiden purkaminen kuljetusajoneuvosta kuljetusajoneuvon ulottuvilla olevaan paikkaan. 

(b) Toimitustavat. Teemme toimituksen joko kuorma-autonosturilla tai "Smart Package" -toimituksena, jolloin toimitus tapahtuu kuorma-autolla, jossa on takalaitanosturi ja purkaminen kuormalavahyllyillä. Me päätämme, toimitetaanko tilauksesi "Smart Package" -pakettina vai kuorma-autonosturilla. Ilmoitamme sinulle ennen tilauksen lähettämistä, mitä näistä toimitusvaihtoehdoista sovelletaan ja mitä vaatimuksia kyseisten tuotteiden toimittaminen edellyttää. 

(c) Smart Package -toimitusehdot: Smart Packages -paketteja ei voida toimittaa epätasaisilla teillä, kuten sora- tai metsäteillä. 

(d) Kuorma-autonosturi -toimitukset: Tuotteet, jotka on toimitettava nosturiautolla, jätetään purkupaikalle osoitteessasi, ja toimituslavat nostetaan maahan kuorma-auton viereen (mikä edellyttää tasaista ja kovaa alustaa purkamisen aikana). Emme voi toimittaa pehmeille pinnoille, kuten nurmikolle, jossa raskas ajoneuvo on vaarassa jäädä jumiin. Kuljettaja arvioi, missä on turvallista purkaa tavarat. Nosturin maksimikantama on 10 m (32 jalkaa), ja tavarat toimitetaan tämän kantaman sisällä purkupaikasta. 

7.4 Sinun on vahvistettava, että toimitusosoitteesi täyttää sovellettavat toimitusehdot. Ilmoitamme sinulle ennen tilauksen lähettämistä, mitä ehtoja edellytetään, jotta voimme toimittaa tuotteen sinulle. Lähettämällä tilauksesi vahvistat, että: 

(a) olet tarvittaessa hankkinut asianomaiselta tieyhdistykseltä (tai tieyhdistyksiltä) vaadittavan luvan tilaamiesi tuotteiden toimittamiseen;  

(b) toimitusosoitteesi täyttää tilaamasi tuotteen toimitusvaatimukset (kuten lausekkeessa 7.3(c) ja/tai 7.3(d) on tapauksen mukaan määritelty - ilmoitamme sinulle myös näistä vaatimuksista tilausprosessin aikana).

7.5 Emme ole vastuussa viivästyksistä, jotka ovat meidän vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella. Jos tuotteen toimitus viivästyy meistä riippumattomasta syystä, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian ilmoittaaksemme asiasta ja teemme voitavamme viivästyksen minimoimiseksi. Niin kauan kuin teemme näin, emme korvaa sinulle viivästystä, mutta jos viivästys on todennäköisesti huomattava, voit ottaa yhteyttä asiakaspalvelutiimiimme: puhelimitse 027 249 777 tai kirjallisesti osoitteeseen info@polhus.fi päättääksesi sopimuksen ja saadaksesi maksunpalautuksen.  

8 Sinulla on oikeus muuttaa mieltäsi. 

Lakisääteinen oikeutesi muuttaa mieltäsi. Useimpien tuotteidemme osalta sinulla on laillinen oikeus muuttaa ostoksesi ja saada takaisin maksamasi hinta, mukaan lukien maksamasi toimituskulut. Et kuitenkaan voi muuttaa mieltäsi joissakin olosuhteissa, mukaan lukien seuraavien tuotteiden tilauksen osalta:  

(a) palvelut, joita olet nimenomaisesti pyytänyt meitä suorittamaan 14 päivän harkinta-ajan kuluessa. Tämä edellyttää, että olet antanut suostumuksesi peruuttamisoikeudesta luopumiseen. Jos ilmoitat peruutuksesta sen jälkeen, kun olemme aloittaneet palvelut, sinun on maksettava meille suoritetuista palveluista siihen asti, kunnes ilmoitat meille, että olet muuttanut mielesi;  

(b) tavarat, jotka on valmistettu sinun vaatimustesi mukaan tai jotka on selvästi yksilöity; ja 

(c) tavarat, jotka sekoittuvat erottamattomasti muiden tavaroiden kanssa niiden toimituksen jälkeen. 

8.2 Määräaika mielipiteesi muuttamiselle. Jos muutat mieltäsi tuotteesta, sinun on ilmoitettava siitä meille viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun: 

(a) toimitamme tuotteen, jos kyseessä on tavara (esim. puutalo). Jos tavara on jaettu useisiin toimituksiin eri päivinä, määräaika alkaa viimeistä toimitusta seuraavasta päivästä.  

(b) vahvistamme hyväksyneemme tilauksesi, jos kyseessä on palvelua koskeva tilaus. 

8.3 Miten voit olla yhteydessä meihin. Jos haluat ilmoittaa meille, että haluat muuttaa mielesi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalvelutiimiimme puhelimitse [correct phone number for Finnish customer service] tai kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen info@polhus.fi tai täyttää peruutuslomakemallin, joka on näiden ehtojen liitteenä. 

8.4 Sinun on palautettava tuote omalla kustannuksellasi. Jos tuote on tavara (esim. kasvihuone, sauna tai puutarhahuone), sinun on palautettava se meille 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille muuttaneesi mieltäsi. Palautus tapahtuu omalla kustannuksellasi. Voit lähettää tuotteen takaisin meille osoitteeseen BLRT Transiit, Kopli 103, 11712 Tallin, Estonia, käyttäen vakituisesti toimivaa rahdinkuljetuspalvelu. Jos teet näin, sinun on säilytettävä kuitti tai muu jakelupalvelun antama todiste, joka osoittaa, että olet lähettänyt sen ja milloin lähetit sen. Jos et tee näin ja emme saa tavaroita lainkaan tai kohtuullisessa ajassa, emme palauta sinulle hintaa. Jos haluat apua palautuksiin liittyvissä asioissa, mukaan lukien noutojärjestelyt sellaisten tavaroiden osalta, joita ei voida lähettää postitse, voit ottaa yhteyttä asiakaspalvelutiimiimme puhelimitse [applicable phone number for Finnish customer service] tai kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen info@polhus.fi

8.5 Vähennämme hyvitystäsi, jos olet käyttänyt tai vahingoittanut tuotetta. Jos käsittelet tuotetta tavalla, joka ei olisi hyväksyttävää myymälässä, vähennämme hyvitystäsi korvataksemme tuotteen arvon alenemisen. Vähennämme hyvitystäsi esimerkiksi, jos tuotteen kunto ei ole "uudenveroinen", jos pakkaus on vahingoittunut tai jos lisävarusteita puuttuu. Olet myös vastuussa kaikista vahingoista, jotka syntyvät palautettujen tuotteiden kuljetuksen aikana (paitsi jos olemme noutaneet tavarat sinulta). Joissakin tapauksissa palautusta ei ehkä hyvitetä, koska olet käsitellyt tuotetta sen arvoa alentaen. 

8.6 Milloin ja miten hyvitämme sinulle. Jos tuotteesi on palvelu tai tavara, jota ei ole toimitettu tai jonka noudamme sinulta, hyvitämme sinulle rahasi mahdollisimman pian ja 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille muuttaneesi mielesi. Jos tuotteesi on tavara, jonka lähetät meille takaisin, hyvitämme sinulle 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet sen takaisin sinulta (tai saaneet todisteet siitä, että olet lähettänyt sen meille). Palautamme sinulle rahat sillä maksutavalla, jota käytit maksamiseen. Emme peri palautuksesta maksua. 

9 Jos tuotteessasi on jotain vialla 

9.1 Tarkista tuote toimituksen yhteydessä. Kehotamme sinua tarkistamaan toimituksen yhteydessä, onko tuotteessa näkyviä vikoja tai vaurioita. Jos niitä on, ota kuvia eri kuvakulmista ja ilmoita meille asiasta. 

9.2 Jos olet sitä mieltä, että tuotteessasi on jotain vialla, ota yhteyttä asiakaspalvelutiimiimme puhelimitse [correct phone number for Finnish customer service]  tai kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen info@polhus.fi. 

9.3 Noudatamme lakisääteistä velvollisuuttamme toimittaa sinulle tuotteita, jotka ovat sellaisia kuin ne on kuvattu verkkosivustollamme ja jotka täyttävät kaikki lain asettamat vaatimukset. Muista myös, että sinulla on useita vaihtoehtoja riitojen ratkaisemiseksi kanssamme (katso kohta 14). 

(a) Jos tuotteesi on tavara, noudatamme lakisääteistä velvollisuuttamme, jonka mukaan sen on oltava kuvauksen mukainen, tarkoitukseensa sopiva ja laadultaan asianmukainen.  

(b) Jos tuotteesi on palvelua, voit pyytää meitä toistamaan tai korjaamaan palvelun, jos sitä ei ole suoritettu kohtuullisella huolellisuudella ja ammattitaidolla, tai saada maksamasi hinta (tai osa siitä) takaisin, jos emme pysty korjaamaan sitä. 

9.4 Korvaamme vain tavanomaiset toimituskulut. Emme palauta mitään ylimääräistä, jonka olet maksanut pikatoimituksesta tai toimituksesta tiettynä ajankohtana. 

10 Milloin voimme tehdä muutoksia tai keskeyttää tai vetää tuotteita takaisin

10.1 Muutoksia, joita voimme aina tehdä. Voimme aina muuttaa tuotteita: 

(a) vastaamaan asiaankuuluvien lakien ja sääntelyvaatimusten muutoksia; 

(b) tehdä pieniä teknisiä muutoksia ja parannuksia (mutta nämä muutokset eivät vaikuta tuotteen käyttöön). 

10.2 Voimme keskeyttää tuotteen toimituksen tai jakelun. Teemme näin, jotta voimme: 

(a) käsitellä teknisiä ongelmia tai tehdä pieniä teknisiä muutoksia; 

(b) päivittää tuote vastaamaan asiaankuuluvien lakien ja sääntelyvaatimusten muutoksia; tai 

(c) tehdä muutoksia tuotteeseen (ks. kohta 10.1). 

Jos teemme näin, ilmoitamme siitä sinulle, voimme mukauttaa hintaa ja antaa sinulle mahdollisuuden päättää sopimuksen. Otamme sinuun yhteyttä etukäteen kertoaksemme, että keskeytämme toimituksen, paitsi jos ongelma on kiireellinen tai kyseessä on hätätilanne. Jos keskeytämme tuotteen toimituksen, mukautamme hintaa niin, ettet maksa siitä sen keskeytyksen aikana. Jos keskeytämme toimituksen tai kerromme, että aiomme keskeyttää toimituksen yli kolmeksi kuukaudeksi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalvelutiimiimme puhelimitse [applicable Finnish customer service phone number] tai kirjallisesti sähköpostiosoitteessa info@polhus.fi päättääksesi sopimuksen, ja palautamme sinulle kaikki ennakkoon maksamasi summat tuotteista, joita et tule saamaan. 

11 Milloin voimme purkaa sopimuksen kanssasi.  

Voimme purkaa kanssasi tekemämme sopimuksen ja vaatia meille korvausta, jos: 

(a) et suorita meille maksua eräpäivänä etkä edelleenkään suorita maksua 45 päivän kuluessa siitä, kun olemme muistuttaneet sinua maksun erääntymisestä (lukuun ottamatta tilanteita, joissa tämä johtuu ylivoimaisesta esteestä); 

(b) et anna meille kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun olemme sitä pyytäneet, tietoja, yhteistyötä tai pääsyä, joita tarvitsemme tuotteen toimittamiseksi; 

(c) et anna meidän toimittaa tuotetta sinulle kohtuullisessa ajassa.  

12 Emme korvaa kaikkia meidän tai tuotteidemme aiheuttamia vahinkoja.  

12.1 Olemme vastuussa sinulle aiheutuneista vahingoista, jotka johtuvat siitä, että rikomme tätä sopimusta, paitsi jos vahinko on:  

(a) odottamaton: ei ollut siis ilmeistä, että vahinko tapahtuisi, eikä mikään, mitä kerroitte meille ennen kuin hyväksyimme tilauksenne, merkinnyt sitä, että meidän olisi pitänyt odottaa sitä (joten lain mukaan vahinko oli siis ennalta arvaamaton); 

(b) jotka johtuvat meistä riippumattomasta viivästyksestä, kunhan olemme ryhtyneet kohdassa 7.5 mainittuihin toimenpiteisiin (emme ole vastuussa meistä riippumattomista viivästyksistä); 

(c) vältettävissä: asia, jonka olisit voinut välttää kohtuullisin toimin; tai 

(d) liiketappio: se liittyy siihen, että käytät tuotetta kaupan, liiketoiminnan, käsityön tai ammatin harjoittamiseen.  

13 Käytämme henkilötietojasi tietosuojaselosteessamme esitetyllä tavalla.  

Voit tutustua tietosuojaselosteeseemme täällä: Evasteseloste

14 Sinulla on useita vaihtoehtoja riitojen ratkaisemiseksi kanssamme 

14.1 Valitus- ja reklamaatiokäytäntömme. Asiakaspalvelutiimimme tekee parhaansa ratkaistakseen kaikki tuotteisiimme liittyvät ongelmat. Voit tehdä valituksen tai reklamaation osoitteessa. Jotta voimme auttaa sinua mahdollisimman nopeasti, on tärkeää, että saamme kaikki tarvittavat tiedot, jotta tiedämme, mitä osa-aluetta valituksesi tai reklamaatiosi koskee, joten ilmoita seuraavat tiedot: 

(a) Pakkauspäivämäärä 

(b) Nykyinen pakkauksen numero   

(c) Tuotteenne pakanneiden henkilöiden nimet (tämä mainitaan tuotteenne mukana toimitetussa lomakkeessa) 

(d) Valokuvat tuotteiden mahdollisista vioista ja vaurioista 

(e) Palautuksen syy: esim. kaksi tuotetta oli vahingoittunut 

(f) Ostopäivä: esim. 22.4.2006 

(g) Ostopaikka: esim. Polhus  

(h) Tuotteen nimi: esim. Pw3330/45 

(i) Osan numero: esim. Pos 12 

(j) Määrä: esim. kaksi 22:sta vahingoittunut 

(k) Tilausnumero 

(l) Nimi

14.2 Kaikki tästä sopimuksesta aiheutuvat riidat ratkaistaan kotipaikkakuntasi ensimmäisen oikeusasteen tuomioistuimessa. Tätä sopimusta koskevissa riitatapauksissa voit kuluttajana ottaa yhteyttä myös kuluttajaneuvontaan (https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/) ja sen jälkeen saattaa asiasi kuluttajariitalautakunnan (https://www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Kuluttajana voit myös käyttää Euroopan komission tarjoamaa eurooppalaista verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR) kuluttajaongelmien ratkaisemiseksi. ODR (http://ec.europa.eu/odr) tarjoaa riidanratkaisuvälineitä kaikilla EU:n virallisilla kielillä.   

15 Sopimukseen soveltuvat muut tärkeät ehdot  

15.1 Voimme siirtää kanssasi tekemämme sopimuksen niin, että eri organisaatio vastaa tuotteesi toimittamisesta. Kerromme sinulle kirjallisesti, jos näin tapahtuu, ja varmistamme, että siirto ei vaikuta sopimuksen mukaisiin oikeuksiisi. 

15.2 Voit siirtää kanssamme tekemäsi sopimuksen toiselle henkilölle vain, jos me suostumme siihen. Voimme olla hyväksymättä, jos meillä on epäilyksiä siitä, että kyseinen henkilö ei kykene täyttämään tämän sopimuksen mukaisia velvoitteita, mukaan lukien maksuja.  

15.3 Kenelläkään muulla ei ole tämän sopimuksen mukaisia oikeuksia. Tämä sopimus on sinun ja meidän välinen. Kukaan muu ei voi panna sitä täytäntöön, eikä kummankaan meistä tarvitse pyytää ketään muuta allekirjoittamaan sopimuksen päättämistä tai muuttamista. 

15.4 Jos tuomioistuin julistaa osan tästä sopimuksesta pätemättömäksi, muut osat ovat edelleen voimassa. Jos tuomioistuin tai muu viranomainen päättää, että jotkin näistä ehdoista ovat lainvastaisia, muut ehdot pysyvät edelleen voimassa. 

15.5 Vaikka viivästyisimme tämän sopimuksen täytäntöönpanossa, voimme silti panna sen täytäntöön myöhemmin. Emme ehkä heti reagoi siihen, ettet ole tehnyt jotain (kuten maksanut) tai että olet tehnyt jotain, mitä et saa tehdä, mutta se ei tarkoita, ettemme voisi tehdä sitä myöhemmin. 

LIITE – PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI  

(Täytä ja palauta tämä lomake vain, jos haluat vetäytyä sopimuksesta) 

Vastaanottaja: Polhus AB, Djäknegatan 31 211 35, Malmö, Sweden, 01625 682250, info@polhus.fi 

Minä/me [*] ilmoitan/ilmoitamme täten, että minä/me [*] peruutan/ilmoitamme [*] seuraavan tavaran [*]/ seuraavan palvelun [*] suorittamista koskevan myyntisopimukseni/kauppasopimuksemme, 

Tilattu [*]/vastaanotettu [*], 

Kuluttajan (kuluttajien) nimi, 

Kuluttajan (kuluttajien) osoite, 

Kuluttajan (kuluttajien) allekirjoitus (vain jos tämä lomake toimitetaan paperilla), 

Päivämäärä 

[*] Poistetaan tarpeettomana